missbelinda

Dagens planer

Kategori: Allmänt

Idag ska vi på stallet på eftermiddagen tror jag. Belle ska ridas och badas, tävlingsskåpet ska packas, och bussen ska packas med tävlingsskåpet, hästmat och så ska den spånas. Sen ikväll slänger jag nog in mina grejer där också. :)

 

Jag ska ta fram Belles ofodrade regntäcke också (det är lila och jättefint om någon undrade) för jag vill inte att hon ska rulla sig och bli smutsig imorgon när hon är nybadad. För ja, rulla sig kommer hon att göra när hon blivit utsläppt, men med täcket blir hon iaf inte lika lerig och dammig som hon hade blivit utan.

Jag tycker själv att det ibland kan vara lite onödigt med täcke ute "bara för att hästen inte ska bli smutsig", men har man en nybadad häst som ska åka iväg på tävling så tycker jag att det är en godtagbar ursäkt - speciellt om alternativet är att stå inne i boxen och ha tråkigt i väntan på att vi ska komma. Nä, det låter inte så skoj. Då är det bättre med en häst som är nöjd och glad för att ha fått sprungit i hagen en stund innan det är dags att åka bil. :)

 

Ja, det var dagens hästrelaterade saker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: