missbelinda

Fredag? Nej, snödag

Kategori: Allmänt

Jag är ganska nyligen hemkommen från stallet. Börjar kl 13 idag så då passade jag på att rida ut på morgonen.

 

Igår regnade det typ hela dagen men det hade slutat lagom tills vi for till stallet och jag skrittade övre rundan utan att bli blöt.

 

Idag regnade det inte, det va lite grått och trist och blåsigt, men i alla fall inget regn. Skritt på övre stod på schemat idag också, för jag tror inte att underlaget på nedre har blivit bra än (sist var det djupt och jobbigt, och nu när det börjar smälta blir det så jäkla blött). Tog in Belle från hagen och än så länge var allt frid och fröjd, men när jag sedan hade sadlat och skulle känna hur temperaturen var ute ifall jag skulle ha täckbyxorna på eller inte så snöade det(!) inte lite grann heller, utan stooora vita snöflingor som redan täckt marken med ett tunt vitt lager. Inte jätteskoj alltså, och täckbyxorna fick stanna på mina ben.

 

Väl hemma från turen så var jackan väldigt blöt, och även täckbyxorna. Och till skillnad från jackan som höll tätt så läckte byxorna in, så jag hade fina blöta fläckar fram på benen på låren och vid knäna. Så, vad ska man säga; just den modellen av Jacsons vinterridbyxor är inte att rekommendera när det öser ner blötsnö från himlen...

 

Väl hemkommen så slutade det snöa för en stund, men nu har det börjat igen :(

JAG VILL HA SOMMAR NU!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: