missbelinda

I Vännäs

Kategori: Allmänt

Sitter på hotellet i Vännäs, ganska litet samhälle/ställe det här, men det finns en fin ridklubb och det är ju huvudsaken! :D (knappt 10 min från ridklubben bor vi)

 

Ja, vi åkte vid halv tolv och var framme strax efter tre tror jag (hade inte så bra koll på klockan). Vi lastade ur och det var typ tomt på ridskolan, fick iaf reda på vart Belle skulle bo, i en mobil box i deras nybyggda väldigt fina ridhus. Där stod hon alldeles ensam så vi turades om att gå till bussen och hämta grejerna så hon skulle få sällskap.

 

Sen så red jag på deras jättestora utebana och sedan skrittade jag några varv på tävlingsbanan så hon skulle få kolla lite där.

 

Ingen annan hade kommit under tiden jag ridit så hon var alldeles ensam i ridhuset, förutom mig och mamma då. Vid sex kom nästa häst som skulle bo där, så då fick hon ju lite sällskap, trots att den stod längst bort i boxlängan.

 

Innan vi åkte gick vi ut och promenerade en stund på framridningen, när vi sen kom tillbaka så hade en till häst kommit, så då var de tre hästar i alla fall. Vi pratade med de som stod där och Belle fick kvällsmat av en som skulle rida senare, och frukosten får hon av en annan ryttare som skulle bo på anläggningen (vi var för sena med att boka boende där). Det är så skönt när det löser sig med fodringshjälp, speciellt när man bor en bit ifrån och inte startar så tidigt! :)

 

Ja som sagt, på hotellrummet nu. Belles boxgranne (en klubbkompis) flyttade in för nån timme sen och det verkade som att de tyckte om varandras sällskap :)

 

Jag vet inte riktigt när jag rider imorgon, det stod att de skulle ha fasta starttider men det finns inga tider på startlistan just nu... Men mina egna beräkningar säger att det blir runt två, så lite sovmorgon blir det ändå. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: