missbelinda

Ingen tidning idag

Kategori: Allmänt

Jag hade en liten förhoppning om att min Hippsontidning skulle hinna komma med brevbäraren idag, tyvärr blev det inte riktigt så och brevlådans innehåll var lika tråkigt som vanligt. :(

 

Vi åkte till stallet på förmiddagen idag, jag red Belle och packade tävlingsskåpet. Sedan fick hon gå ut i hagen igen och vi åkte hem. Men om hon tror att hon slipper mig för resten av dagen så tror hon fel, för vi åker tillbaka senare idag och då ska hon badas och allt ska packas in i bussen. Jag kom precis på att jag ska leta rätt på ett par paddar som har varit hemma på torkning (tvättmaskin i stallet, men inte jättebra torkrum och då är det lättare att ta hem och hänga upp. Men nu är det ju varmt och allt torkar snabbt i solen). Apropå torka i solen, när jag skulle smörja sadelgjorden idag så var den inte så ren så jag tog vattenslangen och spolade av den ordentligt, hängde den sedan på en stolsrygg ute i solen, och när jag sedan snyggat till sadeln och kandaret så var gjorden torr och redo att smörjas in. Jag vet ju såklart att lädergrejer inte direkt älskar vatten, men storrengöring nån gång ibland skadar inte ;)

 

Med lite tur finns det internet där vi ska bo i helgen, och då känns saknaden efter tidningen inte lika stor - för då kan jag ju se nån serie eller nåt på datorn. Visst, det finns TV där, men det är så tråkiga program på helgerna :P

Kommentarer

  • jessica säger:

    fin blogg :)

    sv; ja de gör det :) dock får man kanske tänka lite extra på dom men de funkar bra :)

    2011-04-28 | 18:43:29
    Bloggadress: http://jessicajosefsson.blogg.se/
  • Lindha säger:

    Men åh vilken fin blogg :D Och rosa, helt perfekt :D

    2011-04-28 | 23:41:06
    Bloggadress: http://lindhadressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här: