missbelinda

Ridsports aprilskämt?

Kategori: Allmänt

Hittade detta på Tidningen Ridsports hemsida, och ja det är väl en fin tanke, men vad är problemet med att använda en helt vanlig hjälm istället?!
Trots att det står att artikeln var utlagd igår så luktar det aprilskämt om detta, eller är det bara jag som tycker det?

Eller så är det bara jag som hellre använder en vanlig hjälm, det blir liksom både snyggare och säkrare (förmodligen skönare också ;) )

Nä, som sagt förmodligen årets skämt, annars blir jag lite mörkrädd, för hallå, det är 2011, vem använder ett rött fult hakspänne då? I dressyr är det ju färgregler på allt så fort man typ rider internationellt ;)

 

Tillägg: Haha, hittade den här sidan (http://eventingnation.com/samanthalclark/2011/03/top-safety-hats.html) så det kanske stämmer? Men min åsikt står kvar: Den var konstig, ful och jag har hellre min sköna Charles Owen på huvudet!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: