missbelinda

Tvättmaskin, vattenkannor och kakor

Kategori: Allmänt

God kväll!

 

Idag har Belle blivit genomklämd från topp till tå, eller ja, från öron till hov kanske man ska säga när det gäller en häst :p

 

Efter massagen så fyllde jag på en massa vatten ute i hagen, det blir en del vändor med en (tror det är 10 liters)vattenkanna i varje hand. Men det är inte så länge till det behövs hoppas jag, för nu har snön äntligen börjat smälta och temperaturen börjar stiga, så förhoppningsvis går det att använda vattenslangar ner till hagen inom en inte allt för lång framtid. Fram tills dess får jag väl se det som styrketräning ;)

 

När vi kom till stallet så körde vi igång en tvättmaskin innehållandes träningshelgens outfit, vitt Folksam Riders Cup-schabrak, vita lindor och paddar. Så när vi var klar med allt så var det ju bara maskinen kvar, och är det bara jag eller bestämmer sig vissa apparater för att gå segare när man står och tittar på dem? Det kändes i alla fall som så när jag stod i tvättstugan/torkrummet och väntade på att den skulle snurra klart.

 

Haha, schabraket vill inte riktigt samarbeta med min sadel. Nu är ju denna bild från i somras, men det ser lika dant ut varje gång jag ska använda det.

 

Jag har bakat kakor nu på kvällen också, för vi ska ha kakbuffe på skolan för att få in lite pengar i klasskassan så vi kan åka till Budapest i början av nästa termin. Chokladsnittar hette dem enligt receptboken, min förklaring är ungefär "Avlånga chokladkakor med pärlsocker på". Goda blev de i alla fall, synd att de enda som får stanna hemma är de mindre vackra kantbitarna och de få som gick sönder. :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: