missbelinda

Voodoll

Kategori: Utrustning

*Tidsinställt då jag befinner mig på Stads och dansar till The Ark*

Jag har en Voodoll, en liten vodoo docka som ser ut som en ryttare. Den vann mamma i en utlottning hos hippson för nåt år sedan, men eftersom jag är så snäll så fick jag den av henne. :)

Min heter Tinna Horsepower och beskrivningen enligt hemsidan är såhär:
"Tinna älskar hästar och har alla de egenskaper en förstklassig ryttare ska ha. Hon är envis, noggrann och kärleksfull. Allra bäst trivs hon i stallet där hon kan sköta om sina underbara hästar eller bara njuta av doften från halm och häst.

Tinna är en riktig tävlingsmänniska. Hon rider blixtsnabbt och felfritt med en magisk förmåga att alltid hitta de bästa vägarna på hoppbanan. Under dressyren har hon en ett fenomenalt samspel med sin häst som självklart tar de mest eleganta och graciösa stegen.


Tinna Horsepower hjälper dig att bli en fantastisk ryttare. Hon gör dina hästar lyckliga och din dag i stallet blir alltid speciell. På tävlingarna ser hon naturligtvis till att du kammar in några extra poäng från domarna."

Med dockan kom det också en beskrivning på hur man ska göra för att få extra kraft och energi. Men jag måste erkänna att jag aldrig testat det ;)

Jag tänkte först ha Tinna Horsepower som maskot boendes i tävlingsskåpet, men det blev inte så och nu har jag en annan maskot där. Så Tinna bor uppnålad på min vägg (kan kanske låta grymt, men jag tror att en Vodoo docka är van vid nålar, hehe) och vaktar mina rosetter så ingen kommer och tar dem, och än så länge har det funkat bra! :)


I handen som inte syns så bra håller den i ett ridspö


Nu känner jag att jag måste avsluta inlägget med att säga att jag ju inte tror att detta är något som funkar på riktigt, men jag tycker att det är en väldigt rolig grej och en rätt så söt accocear. :)

På hemsidan voodolls.se kan man hitta en massa olika små dockor.

Kommentarer

  • fridan säger:

    haha :D knas! du får ju testa dockan nån gång :D



    sv: jo det var stilbedömning! dock är ju min häst inte direkt styrbar i hoppning då han gärna bara rusar! så vi kan inte riktigt välja vägarna, haha!



    det var bara du som röstade på svart, så blev grå kavaj :)

    2011-04-10 | 08:54:01
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/
  • Fredrika Källström säger:

    Fett cool ju! :D



    SV; Tack så jättemycket!! :D

    2011-04-10 | 23:16:43
    Bloggadress: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här: