missbelinda

Pengar på kontot

Kategori: Tips och trix

Nu när alla betalningar till tävlingar osv går via TDB så behöver man ju inte ha med sig pengar på tävlingsplatsen, något som jag tycker är skönt. Premier betalas också ut via internet så det blir ju smidigare för både klubbarna och de deltagande ryttarna.

Det finns dock ett krux: Det gäller att komma ihåg att man har tillräckligt med pengar på kontot när det är dags för klubbarna att läsa in anmälningarna och dra pengarna. Har man otur och klassen är full och har en lång reservlista så tror jag att man till och med kan räknas som struken om inte pengarna finns inne. (är dock inte 100% säker på om det är så men det är ju dumt att chansa)

Sen så finns det ju en annan grej om man glömt bort att sätta in pengar så att klubbarna kan dra, för då måste man innan nästa tävling ha tillräckligt med pengar på kontot innan man anmäler sig till en annan tävling. Så vill man "hänga på låset" när en anmälan öppnas så får man se till att ha pengar inne om man fått en obetald anmälan innan.

Oftast så går det att lösa för sen betalning med klubben, det står till och med på TDB att det är upp till klubben om anmälan ska räknas som giltig eller inte om pengarna kommer in senare.

Anledningen till att jag skriver detta nu är att det hände mig nu i veckan, för det fattades 30:- till hemmatävlingen i helgen. Jag hade både glömt bort när pengarna skulle dras, men jag trodde också att jag skulle hinna få tillbaka pengar från SHSK som jag fick stryka mig ifrån när Belle blev sjuk. Men i alla fall så pratade jag med tävlingsledarna och det har löst sig för min del :)

Kommentarer

  • Céline säger:

    SV: Ja det är riktigt praktiskt :D

    2011-08-31 | 16:55:19
    Bloggadress: http://dressyrungarna.blogg.se/
  • Madeleine säger:

    det är super med den nya tekniken nu :) Jag försöker alltid se till att jag har gott om pengar på kontot. Tror faktiskt inte det har hänt mig nån gång att det inte funnits ?.

    2011-09-05 | 15:37:43
    Bloggadress: http://madeleineochmelizza.blogg.se/

Kommentera inlägget här: