missbelinda

Sköna vinterskor

Kategori: Utrustning

~Tidsinställt~

Klickade lite på Emmishopens hemsida och såg bla dessa skor. Jag köpte ett par förra vintern då jag behövde ett par nya varma vinterskor. De säljs ju som vinterridstövlar men jag använder mina till vardags, de fungerar bra både till och från skolan (skulle nog bli allt för varma inne så då har jag vanliga gympaskor) och på hundpromenader. Varma och sköna och enligt mig också ganska snygga. :)
Jag har ett par svarta för de var den enda färgen som fanns inne och det skulle inte komma in några fler under vintern där jag köpte dem. Men personligen så är de bruna klart snyggast!

Hur de fungerar att rida i kan jag alltså inte uttrycka mig om, men skaftet är ju inte alls lika högt som på ett par "vanliga vinterridstövlar" och de är också mycket mjukare i skaftet än andra stövlar så jag skulle kunna tänka mig att det inte blir så bra stöd och att de kan hasa ner lite på benen om man inte drar åt ordentligt. Det kanske finns någon annan som provridit i ett par som har bättre koll?!

http://www.emmi.se/pub_images/original/Globus_nspato_2721.jpg
Här är länken till emmishopen där dessa finns. (Det finns även en annan modell med kortare skaft)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: