missbelinda

Djur i skogen

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

En djursort som man kan stöta på lite nu och då när man rider i skogen (förutom monsterkatter) är rådjur. Min fd ponny Dacce var en riktig hejjare på att locka till sig sådana. Det kanske berodde på att han också var liten och söt som ett rådjur. Eller, liten och liten går ju att diskutera. Han är iaf typ 30 cm mindre än Belle :P

Förut var det mest när jag red Dacce som jag såg rådjur, men jag och Belle har gjort det rätt många gånger också. Dock är det nog jag som tycker att det är roligast, hästarna bryr sig inte allt för mycket, klart att de kunde titta till om det prasslar i skogen, men vem gör inte det. Annars så tittar de bara lite grann och vill forsätta med ridturen sedan.

I somras lyckades jag faktiskt fånga två stycken på kort, jag döpte våra nya vänner till Herr och Fru Bambi. Jag hoppas att de blev nöjda med sina namn :P




Man ser inte jättenoga, men det är en lite närmare och en som står en bit bort.

(Och om någon undrar: Ja, de står på en åker. Men jag rider inte på den så ni behöver inte tro att jag upprör någon bonde eller så :P, det är en ridväg bredvid (och ett dike med buskage emellan som man ju ser på bilderna)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: