missbelinda

Klippt häst

Kategori: Allmänt

Idag har jag klippt min stora lurvhäst, nu är det inte lika lätt att förväxla henne med en stor nallebjörn. Hon är visserligen lika söt som en nallebjörn, men inte på långa vägar lika långhårig.

Som vanligt när jag klipper så lämnar jag huvudet, benen och en ruta på ryggen. Så nu är det kortkort på större delen av kroppen, och lite lurvigare på de nämnda ställena. Hon är så snäll att klippa, står bara still och bryr sig knappt, jag tror nästan att hon tycker det är lite skönt. Hon gillar ju att bli kliad och klippmaskinen kliar nog också lite.

När jag klippt så var planen att skritta nedre, men när jag knappt ridit halvvägs så fick vi vända för det hade blåst ner ett träd tvärs över stigen. Om underlaget hade varit bra, och trädet hade varit som en mindre stock eller liknande så hade vi förmodligen skuttat över. Men det är snöigt och isigt och trädet var en liten stam med spretande grenar. Vi fick alltså vända tillbaka. Eftersom ridturen kändes så himla kort så passade jag på att skritta några varv på ridplanen också.


En klippt Belle ser ut ungefär så här :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: