missbelinda

Onsdag

Kategori: Allmänt

Idag har jag nästan trott att jullovet börjat, men så är icke fallet för jag har en skoldag kvar.

Jag och nästan alla andra i klassen började dagen med frukost tillsammans, det var både trevligt och gott.

Sedan åkte jag hem, åt lunch och sedan vidare mot stallet för att rida. Belle har haft dressyrsadeln och jag har haft ridstövlarna på för första gången på över en månad så det var nog lika ovant för oss båda. Lite dressyrande i skritt och trav har vi sysslat med tisdag+onsdag. Vi är nog lika ringrostiga båda två men det är roligt att vi börjar komma igång lite smått igen :)

Dock blir det ingen efterlängtad hopptävling den 29e eftersom det ju blivit en liten ofrivillig vintervila, men jag har inte gett upp hoppet (hehe, ordvits). Vi ska hopptävla snart, vi vill, vågar och kan ju liksom! Kanske stoppar ridskolan in en klubbbhoppning nån gång i februari/mars, och då (varning för ordvits!) hoppas jag att det inte krockar med någonting annat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: