missbelinda

Syjunta/pysselstuga

Kategori: Utrustning

-Tidsinställt-

Tog hem halsdelen till Belles Rambotäcke idag, det var ett tag sen hon hade halsen till täcket och den blir enligt mig för tight när den är stängd. Synd att man inte kan ändra bredden på halsen via spännena som man kan göra på andra. Så har man en stor häst som växt på sig sedan täcket köptes (typ 3/4 år sedan) så får man plocka fram sina sykunskaper istället. Hade två plastspännen som sparats efter slaktandet av en trasig väska, och med lite nål, tråd och silvertejp lyckades jag lösa problemet. Blir spännande att prova imorgon för att se om halsen passar bättre efter den lilla makeovern. :)

Jag har tagit hem kandaret också, känner att det är dags att smörja upp det ordentligt och tycker att det passade bra idag när jag ändå ska vara uppe och titta på hockey. Lika bra att förena nytta med nöje liksom. Fast det blir nästan nöje och nöje, för det är ganska roligt att smörja, för det blir så rent och fint efteråt. Speciellt när jag tar isär hela tränset och går lös ordentligt med lädersåpa och fett.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: