missbelinda

Dissade atmosfear för ridstövlar

Kategori: Allmänt

Någon kanske frågat sig varför jag inte skrivit värsta texten om hur det var på Liseberg och hur roligt det var att åka AtmosFear... (om inte, klicka här så kanske ni hänger med). Då måste jag göra er besvikna med att säga att jag aldrig var där, för det öppnade inte förrens kl 13, och jag lämnade GBG centrum runt 15. Så jag kände att det inte skulle kännas värt att stå i kö i entren, och sedan köa för en åktur, och sedan förmodligen inte hinna åka mer innan det blev dags att åka hem igen.

Istället virrade jag runt utanför Liseberg för jag ville hitta till Second Saddles (hästaffären) och virrade var precis vad jag gjorde. Tredje gången i Göteborg (första gången på familjesemester, andra gången för att köpa ponny, men det är en annan historia) denna gång ensam fick jag sätta mitt lokalsinne på prov för att hitta dit jag skulle. Efter lite telefonhjälp hemifrån lyckades jag komma rätt och gick in i den hästiga butiken.

Jag ville kolla på ridstövlar, ett par med höga ganska smala skaft och stor fot. Hittade jag några stövlar där? Både ja och nej, jag provade ett par som jag tror var rätt OK i skaftet, men de var tyvärr för små i foten så det blev inget köp. Men det var en mysig butik, fast något mindre än jag trodde efter att ha sett bilder och läst om den.

Ja det var historian om onsdagen när Anna vandrade runt i en del av Göteborg. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: