missbelinda

Umeå RF, fredag 1/7

Kategori: Tävling

Började dagen med att bli ledsen över att det inte fanns våfflor på frukostbuffen, det var ju dumt...

 

Sedan åkte vi till Hippologum och jag gick ut och ledde Belle en stund, ungefär när jag vänt mot stallet igen så kände jag att det nästan började dugga. Lagom inkomna börjar det regna mer, och sedan mer, och tillslut ännu mera... Det både öste ner regn och det mullrade ganska ordentligt och sedan blixtrade det också lite. Tur att jag startade vid två tiden alltså. Mitt i allting så blev det nån form av strömavbrott så det hann bli lite strul med datorerna och onlineresultaten.

 

I alla fall, när jag skulle rida (FEI inledande för juniorer) så var banan värsta geggpölen och det duggregnade. Red fram inne men gick ut när det var 1,5 ekipage kvar. Dock var framridningen ute typ en leråker så jag skrittade mest runt. Inne på banan var det jobbigt för Belle att springa runt, och det blev jobbigt för mig att rida och då gick hon inte bra... och så vidare och så vidare. Det kändes helt enkelt inte alls bra och jag var inte ett dugg nöjd efteråt. Bara att bryta ihop och komma igen!

55,686% och 13/14 blev vi. Var helt säker på att vi skulle få mycket lägre poäng och definitivt säkra sistaplatsen men där fick jag fel. Tre domare var det också och ingen hade oss sist. En hade oss som 11, en som 12 och en som 13.

 

Som sagt inga höjdarpoäng, men mer än vad jag trodde efter jag ridit och nu är FEI-debuten över och vi har en poäng som vi kan satsa på att slå nästa gång. Nu lägger jag denna start bakom mig och blickar mot nästa gång istället. Det är hur som helst ett roligt program att rida! :)

 

Många timmar senare var det dags för MsvC:1, den gick på en annan bana, där det var en stooor vattenpöl typ tre meter in på medellinjen. Klassens starttid blev fördröjd med nästan en timme pga vädret, och sedan så harvade de banorna efter var 4e ekipage för att den inte skulle vara så geggig. Så nu slapp vi rida i extrem geggamojja, bara lite lagom geggamojja. Efter denna klass var jag nöjd, det kändes bra. :) Blev lite besviken över poängen som blev 61,489%, när det ändå inte var en massa missar eller så. Vi hamnade i alla fall på 9e plats av 23 startande (6 st plac) och det var endast 11 stycken över 60% så det var ju inte jättedåligt när man kollar på resultatlistan. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: