missbelinda

Dagens igen

Kategori: Allmänt

Idag började vi med att stanna till på ridskolan för där bor ponnyn jag red igår. Hans ryttarinna med familj har åkt bort över helgen, och då missade hon gårdagens tävling (som var en lagomgång) så då fick jag vara med och rida och också vara med i laget. Verkligen jätteroligt och jättesnällt att jag fick vara med tycker jag! :) Idag fick han vila men vi gick ut en stund så han fick äta lite gräs, det var mycket uppskattat.

 

Sedan for vi ner till vårt stall och min bruna dam. Jag red på planen utanför stallet och när jag värmt upp så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra för någonting så jag bestämde mig för att rida igenom MsvC:1. Det kändes helt OK, det som kändes mindre bra var de enkla bytena för det blev lite travsteg här och där. Så då bestämde jag mig för att göra en massa galopp-skritt-galopp-skritt övergångar och efter några övergångar kändes det bättre. :)

 

Sen så red jag igenom programmet igen och då blev bytena mkt bättre så jag hoppas att de blir lika bra (eller bättre) imorgon.

 

När jag ridit färdigt så knoppade jag och fixade, avslutade med flugspray då det kommer mer och mer jobbiga flugor nu när det börjar bli varmare. Roligt med värme, men jobbigt med flygande elakingar.

 

Starttid 9.27 imorgon, vilket betyder att jag vill börja rida fram typ tio i nio. Då behöver vi vara framme typ halv nio (sen behöver jag ju bara visa papper och klä på mig och Belle så ja, det räcker nog med att vara framme halv). Så vi åker väl från vårt stall typ kvart i åtta ungefär (det tar ca 45 min att åka). Fast det lär bli tidigare eftersom vi alltid räknar med att det tar längre tid att fixa det sista än vad det egentligen gör. :P

 

Nu ska jag snart se till så att jag har koll på kavajen och stövlar o sånt efter gårdagen, och sen så är det ju landskamp i fotboll så jag kanske kollar lite på det innan det blir dags att sova så vi är pigga och glada imorgon. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: