missbelinda

Gammalt inlägg

Kategori: Allmänt

~Tidsinställt~

Hittade detta inlägg på min hippsonblogg och tänkte: Varför inte lägga upp det här också eftersom ingen lär ha läst det där :P (Sen så kommer jag inte på något nytt att skriva just nu, men hey: En "favorit i repris" är väl aldrig fel? ;) )

Here we go:

"Jag har kikat igenom alla bilder på våran familjedator, något som sällan händer då jag fick en egen laptop när jag fyllde år för lite mer än ett år sedan (som jag kanske ibland spenderar lite för mycket tid med, men det är en annan historia :P ). Men det är roligt att kolla på gamla bilder, och det påminner mig om att fota lite mera, för det är kul att kolla på i efterhand. Både stallbilder, hagbilder, ridbilder och tävlingsbilder.

 

Och eftersom jag inte har något bättre för mig så tänkte jag att jag ju kan lägga upp en bild jag gillar. :)

Den här tycker jag är lite rolig, eller inte bilden i sig. Men minnet, för det var bara meningen att jag skulle rida en klass för det var en kvällstävling i Hudiksvall 2008. Men jag startade väldigt tidigt i den klassen (LB:2) och låg länge i ledningen, och det var många starter och när vi insåg att vi skulle få vänta på prisutdelningen tänkte vi att jag ju lika gärna kunde efteranmäla mig till klassen efter (LA:4) även om vi inte riktigt kunde allting ordentligt. Sagt och gjort, jag kom 3a i LB:2 på 63% och direkt efter prisutdelningen red jag in på banan igen och styrde igenom LA:4 (lyckades rida fel också, så går det om man ska plugga in ett nytt program som man glömt hälften av, hehe). Sen tänkte jag mest att nu är det gjort, då kan vi packa ihop och åka hem. Men tydligen gjorde vi det rätt bra och fick till min stora förvåning 59%, jaja tänkte jag, bara att vänta tills tre stycken går om så kan vi åka sen. Men tji fick jag. Efter några timmars väntande på kvällen utan uppstallning och ledandes på en snäll häst (vi behövde ju ingen uppstallning, skulle ju bara rida en klass...) så var det ingen som gick om oss, det mest spännande var att ett ekipage fick lika mycket poäng.

 

Så det blev en rätt lång sommarkväll, tror vi var hemma i stallet strax efter 23, och hemma i huset vid 00-tiden. Men vad gör det när man haft en rolig kväll?! :D

 

Och snipp snapp slut så slutade sagan om våran första (och hittills enda) förstaplacering i LA:4. :) (Sen så var rosetterna där väldigt små och gulliga också, ser lite roligt ut med tanke på Belles x-full huvud)"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: