missbelinda

Lämnar Sundsvall snart

Kategori: Allmänt

I morgon åker jag som sagt till Göteborg, kommer hem på onsdag kväll och firar hemkomsten med en ridtur. Imorgon får mamma rida och på tisdag blir det vila. På onsdag kväll rider jag och på torsdag åker vi (om allt går enligt planerna) upp till Umeå. Jag tänkte rida lite där uppe när vi kommer fram, det brukar alltid finnas någon ledig plats att göra det på. :) Sedan är det tävling fredag-lördag-söndag.

 

Ryttarmeddelandet är inte uppe än, men jag tror inte att jag startar så himla tidigt någon av dagarna. Vilket betyder att jag kan äta mycket frukost i lugn och ro, inte för att jag brukar äta jättemycket hotellfrukost, men på Scandic Syd i Umeå går det inte att låta bli. För det finns nämligen möjlighet att göra egna våfflor, och självklart finns det grädde till. Det är helt klart en frukost jag gillar! :D

(Inget annat boende har haft våfflor förutom scandic syd i umeå innan. Men när vi var i Vännäs i slutet av april så fanns det ett våffeljärn och grädde där också. Underbart va?)

 

Oj vad jag har lovordat våfflorna nu, jag kan ju alltid hoppas att någon hotell/vandrarhemsägare läser detta och inser att våfflor is the thing i frukostbuffen så att denna nygräddade delikatess sprids till fler ställen. Tänk vad glada alla våffelätare skulle bli då! :D

 

Kan ju återgå till själva tävlandet också, typ berätta om vilka klasser jag ska rida:

Fredag: MsvC:1 & FEI's inledande för juniorer (Debut)

Lördag: MsvC:2

Söndag: MsvC:2

Lite tråkigt att det är två c2 istället för c1, för jag tycker att c1 är roligare. Men men, man kan ju inte önska sig allt här i världen. Jag får ju i alla fall våfflor till frukost, jag får nöja mig med det! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: