missbelinda

Ponnytävling+Bus i skogen

Kategori: Allmänt

Igår blev som sagt den inplanerade uteritten omstrukturerad till en sväng i ridhuset pga vädret.

 

På kvällen var vädret i alla fall bättre, tur det annars hade middagen blivit förstörd ;) För jag var hemma hos en kompis och och åt middag och hade det trevligt. Vi grillade, därav glädjen över att det inte regnade (i alla fall inte precis då när vi var ute).

 

Idag har jag varit på ponnytävling med min "ponnykompis" och hans ägarinna. Båda skötte sig exemplariskt och då är det ju himla roligt att följa med som hästskötare. :) Självklart blev jag sugen på att tävla också, fast jag gjorde det förra helgen och kommer göra det om mindre än en vecka. Men vad ska man säga? Det är ju såå roligt! :D

Jag tror jag hörde låten Svart med Daniel Adams-Ray minst tre gånger under tiden vi var där, lite roligt faktiskt eftersom jag ska se han live på tisdag. (Klockan 16.15 om tidsschemat för festivalen fungerar som det ska.

 

När vi kommit hem från tävlingen och ponnyn var urlastad och fixad så for vi ner till vårt stall. Vi satt utanför och fikade innan jag red, och såg då att Belle såg ren och fin ut. Såg också en annan häst i stallet som gjort sig en riktig lerinpackning och var glad över att min häst faktiskt var ren och fin. Fast, eeh: När jag hämtade hon i hagen så stod hon med andra sidan mot mig, och den var väääldigt grå av torkad lera. Där fick jag för att jag trodde att hon var ren ;) Men det var bara ena sidan som var grå, den andra var o-grå.

Idag blev det en barbackatur i skogen, lite vattenpölar på nedre så där blev det bara skritt men i uppförsbackarna var det bättre = Galopp! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: