missbelinda

Skolavslutning #2

Kategori: Allmänt

Idag har det som sagt varit skolavslutning. Hände väl inget speciellt, det var prat från rektorn, lite sång och sedan den blomstertid nu kommer. Vi fick glass av våra mentorer efteråt också, det var kul. :) Ännu roligare var att vi vann första tävlingen i klassikern (vagnpyntningen), eller ja egentligen blev vi delad etta med esteterna, men det låter ju bättre att säga att vi vann istället för att det blev en delad vinst. ;)

 

Idag blev det en vilodag för Belle då det är typ 25+ varmt ute och jag kände att jag inte skulle orka rida på plan utanför stallet, och att rida ut förbi tävlingarna och allt ståhej på ridskolan kändes inte allt för lockande. Inte för att hon tycker att det är läskigt och så, hon blir mest glad men ridvägarna blir liksom lite fyllda av tävlingsekipage och så. Så ja, det blev en dag i hagen istället. Tror inte hon tackade nej till det. :P

 

Efter att vi fixat i stallet åkte vi upp till ridskolan o gick ner på hoppängen där det ju är hopptävlingar hela helgen. Vi kom lagom till att 1.35 skulle börja så det var ju bra planerat. Jag såg ett finfint lila tävlingsskåp i Grafströms monter och började fundera på att byta ut mitt svarta för det lila var mycket snyggare. Men äh, jag väntar tills det kommer rosa skåp istället, då slår jag till direkt. Det lovar jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: