missbelinda

Sundsvall Summer Horseshow

Kategori: Allmänt

De senaste tre dagarna har spenderats bredvid hoppängen nedanför ridskolan för att kolla på hopptävlingar. På fredag kväll var det ryttarmiddag+ryttarfest. Vi var inte med på middagen men kom lagom för att se den omtalade showen. Temat var "Fredagsmys" och vi fick se en massa olika parodier på tv-serier gjorda av bland annat tävlingsledningen och några ridlärare. Roligt att de kan bjuda lite på sig själva tycker jag! ;)

 

På lördagen blev det först ett stopp nere i vårt stall och jag red Belle på planen. Inget avancerat ridpass alls, tanken var att hon skulle få röra på sig bara. :) När jag var klar med allt i stallet tänkte jag gå genom skogen till hoppängen, men då hade jag turen att få skjuts istället, ibland har man tur. Dagen spenderades med att titta på hopphästar (svårt att lista ut va? :P ) Och så satt jag och försökte sälja lotter, det gick hyffsat.

 

Söndag: Typ 30-32 grader varmt ute!!! Vi började med att kolla på hoppning och hjälpa till med lottförsäljningen (det var många roliga priser, bla en cykel, mobiltelefon och skottkärror). Plötsligt började det blåsa som sjutton och partytältet som var över de som sålde godis blåste omkull, som tur var är det en bit från banan så jag tror inte att hästen där blev störd.

Sen blev det paus i över en timme innan 1.50 klassen så vi begav oss till stallet för att fixa allting till Belle. Det blev ingen ridning idag, det kändes allt för varmt, och med samma motivering som i fredags (varmt, ingen stans att rida ut) så kändes det bättre att hoppa över ridningen istället så tar vi nya tag nu i veckan istället!

 

Sedan var det dags för 1.50, det var himla roligt att se den klassen. Trots att det endast var 9 startande så blev det en spännande klass. Bland annat en tjej som hamnade lite ur balans efter ett hinder men som hann räta upp sig lite och hoppa det som var direkt efter, trots att hon var lite ur balans och hade tappat stigbyglarna. Min inre dressyrryttare vill tycka att det var farligt, men äh jag tycker det var rätt tufft. Och hon klarade ju hindret galant, så vad kan man säga? Hoppning är spännande.

 

Sedan var det helgens sista klass, 1.20 där hemmaklubben SRK var klart bäst. De fyra första av sex placerade var hemmaryttare! :D

 

Här kan man se några av ritterna från 1,50 samt några från lördagens 1,45.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: