missbelinda

Tandläkare

Kategori: Allmänt

Igår var vi med Belle till ATG-kliniken för att kolla tänderna. Mellan stallet och kliniken är det cirka 5 minuter med bil. Alldeles lagom nära alltså. :P

Så tänderna blev kollade, och lite putsade med en grej som såg ut som en borrmaskin i ena änden och en slipgrej i den andra. Ingenting jag vill ha nära mina tänder i alla fall. Men nu är ju inte jag en häst heller så jag slipper. ;) Tänderna blev i alla fall fixade, och när vi for därifrån så kom det ett supergulligt föl och så klart mamman till den in och ställdes i en gästbox.

Det går inte att säga så mycket annat än att föl måste vara typ det gulligaste som finns på hela jordklotet! Jag kommer ihåg när vi fick föl i "hemma hos oss", ett av de står kvar i stallet nu med. Nu är hon tre år gammal, snacka om att tiden går fort, nyss var hon ju en liten bäbishäst som jag hjälpte till att göra i ordning inför fölvisningen. Så klart väldigt söt nu också, några storlekar större bara. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: