missbelinda

Dagens bravader

Kategori: Allmänt

Dagen började med att någon snodde en timme av min sovmorgon. (eller ja, det blev ju sommartid om nu någon lyckats missa det :P )

Åkte till stallet strax efter tolv och tittade lite på några som red för det var som jag skrivit tidigare klubbtävling idag. Vid ett började LC:1 som jag skulle döma, och om jag får säga det själv så gick det bra, hoppas att alla ponnybarnen också tyckte det. :)
Satt i lilla ridhuset, där det är som en domarkur på kortsidan, och där blir det rätt kallt så jag frös lite om fötterna efteråt.

När det var klart åkte jag ner till mitt stall och fixade Belle, red sedan upp i stora ridhuset som egentligen skulle vara avbokat en stund till efter tävlingen, men det verkade inte direkt ha kommit fram då det var några andra där :( och jag som hade planerat att rida igenom lite programdelar blev lite lagom irriterad och gick in i lilla ridhuset istället, inte lika stort men det var skönt att vara ensam.
Testade faktiskt att rida igenom LC:1 som jag dömt innan, och jag måste säga att 15m volterna på kortsidan är svåra att få till, när de ligger på långsidan blir det ju mycket lättare (typ som galoppvolterna i typ alla LB program). Haha, tur jag slipper det programmet :P

Behöver jag säga att jag blev tävlingssugen av att se alla som hade fixat sig och ridskoleponnysarna med kavaj o knoppar o hela kalaset?! Aja, om en vecka är det äntligen avklarat, förhoppningsvis kändes det bra också ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: