missbelinda

Ponnydressyr idag

Kategori: Allmänt

Idag har det varit en regional/nationell ponnydressyr hemma. Men jag har inte tittat hela dagen, först skrittade jag och Belle nedre i solskenet. Sen blev det dags att förflytta sig upp till ridhuset där jag skulle vara speaker i FEI klassen.

 

Att vara speaker är ganska roligt tycker jag, men det blev lite långtråkigt också, för vi brukar ha en knappare bredvid domaren och så kommer poängen upp på en procenttavla så publiken kan se. Och i speakerbåset kan man se vilken poäng det blir på alla moment. Men som sagt, så var det inte idag så jag fick nöja mig med att titta på alla ponnysar och spela musik istället.

 

Spela musik var det ja; innan hade tydligen en instrumental Michael Jacson skiva spelats 1½ gång i klassen innan. Så jag rotade fram en skiva som jag fixat till förra året, så nu blev det lite gott och blandat istället. Bla, Johnossi, Foo Fighters, Up The Chimney och Dundertåget.

 

Tävlingssugen blev jag i alla fall, men nästa vecka är det iaf en klubbdressyr, och veckan efter det är det årsdebut, så den som väntar på nåt gott... :)

 

Måste ju avsluta detta inlägg med en ponnydressyrbild, trots att min ponnyrryttarstämpel försvann i januari när han såldes.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: