missbelinda

Stockholm 28/2-1/3

Kategori: Icke hästrelaterat

Måndag och tisdag denna vecka har spenderats i Huvudstaden för att använda min bästa födelsedagspresent: Konsert med White Lies på Cirkus.

Som resekamrat hade jag min storebror och eftersom det är tack vare honom som jag fick reda på vilka White Lies är så var det väl inte mer än rätt att han föjlde med ;)

 

Vi kom fram lagom till lunch vilket resulterade i en stor och god pizza på Pizza Hut (vart annars?) innan det blev dags att börja turista lite. Jag hade sedan innan bestämt att jag skulle leta rätt på hästaffären inne i staden, så vi började vandringen dit, och trots min dåliga beskrivning ("Den ligger typ vid Rigoletto") så hittade vi dit. Dock var det inte så spännande där inne, kikade på vita dressyrschabrak men hittade inget jag ville ha. Och resten av grejerna var sånt som finns här i Sundsvall också så där spenderade jag inte några pengar.

 

Efter hästaffären vandrade vi runt ett tag innan vi åkte till hotellet (Hasselbacken) och det låg ju extremt nära Cirkus där konserten var så det var rätt praktiskt om man säger så. :)

 

Tillslut blev det ju dags för själva målet med resan: Konserten. Den började med nåt förband från Sverige som vi bara såg slutet av, och sedan ett annat förband som var riktigt bra (Transfer) och därefter förband nr 3, Crocodiles, och dom var väl inte direkt dåliga men eftersom jag hört de förut och gillade några av låtarna från skivan så var förväntningarna klart högre än på det första, så lite besviken blev jag ändå. Sedan blev det äntligen dags för dagens höjdpunkt, White Lies och de var precis lika bra som jag hade förväntat mig, om inte bättre! :D

 

Redan nöjd och glad efter första dagen, och sen hade jag ju en hel dag att spendera med affärstittande och lite shopping, och lite turisting. För även om jag varit i huvudstaden många gånger så har jag inte spenderat så mycket tid med att bara vandra runt i centrum hit och dit. Roligt var det i alla fall, och jag lyckades både hitta till gatan där hästaffären låg och att gå runt ett rätt stort hus vid stureplan - blev lite förvånad när jag kom fram på samma ställe som jag började, haha.

Köpte två klänningar i en affär, och ett linne på ett av de extremt många HM, men annars så blev det inte så mycket shopping, förutom en tröja på konserten dagen innan. :)

 

Hästen då? Jo hon överlevde utan mig i två dagar, mamma red i måndags och då hade hon skött sig ordentligt trots att det var ett tag sedan någon annan än jag satt i sadeln.

 

Ja, det var lite om min minisemester, och det var riktigt trevligt att åka iväg från vardagen och bara ta det lugnt. Extra bra var det att jag bara missade två lektioner i skolan och vad som hände där är jag redan uppdaterad om.

 

Bara för att det blev så mycket text och lite bilder så slänger jag in en på min nya tröja! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: