missbelinda

Stormvarning

Kategori: Allmänt

Okej, så hemskt som rubriken beskriver det har det inte varit. Men det har blåst en massa, och jag var mindre peppad att rida idag, vilket ledde till att veckans vilodag blev denna tisdag. Jag kan ju berätta att jag hade tänkt att rida ut, för ridhuset var inte ledigt förrens efter sju, men det är inte så skoj att rida i skogen när det blåser och det känns som att träden kommer knaka ihop och ramla typ en meter framför en på stigen. Inte för att jag har något emot att hoppa över trädstammar, men ska jag göra det så vill jag inte riskera att få ett annat träd i huvudet samtidigt. ;)

Så, ingen ridning idag som sagt.

Igår red jag på planen utanför stallet, det är så skönt att ha den där. Dock fasar jag redan för geggperioden som börjar komma nu när det äntligen är plusgrader så gott som dygnet runt, för då kommer den bli geggig och slaffsig. Fast det är ju inte specifikt för våran ridplan, så brukar faktiskt de flesta bli, det är ju nästan som ett vårtecken. :P

Imorgon är det träning som står på schemat, hoppas det känns lika bra som tidigare, för då kan vi kanske fokusera lite mer på krumelurer och inte så mycket på att komma till "krumelurridningen" (eller hur jag nu ska förklara det, äh ni fattar säkert). Det är ju tävlingspremiär nästa helg, så det gäller att passa på o träna på allting som kommer i programmen, det är ju en massa skolor, halter, ryggningar, bakdelsvändningar osv som ska visas upp på bästa sätt. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: