missbelinda

Anmälan stängd

Kategori: Allmänt

Anmälan till Östersund-Frösö nästa helg (28-29) är nu stängd, och trots att inga startlistor eller ryttarmeddelande är uppe så vet jag att jag inte kommer starta så himla tidigt på lördagen när jag ska rida MsvC:1. Hur kan jag veta det? Jo, för det är 40 (40!) starter i LB:2 som är först, och sedan 24 stycken i LA:3 som kommer sedan. Därefter är det MsvC:1, med 18 starter, och skulle jag starta sist där så har jag ytterligare 17 ekipage innan mig. Ja som sagt, det är minst 64 starter före mig (kanske några färre om det blir nån strykning).

Denna enkla uträkning visar tydligt att vi kan åka upp i lugn och ro på lördagsmorgonen, "landa" på tävlingsplatsen och ta det lugnt innan. Ja, det är ganska skönt att rida lite högre klasser nu, för då blir det inte så tidiga tävlingsstarter längre. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: