missbelinda

Dagen innan avfärd

Kategori: Allmänt

Jag kom hem från skolan strax efter fyra idag, fick cykla hem i motvind och regn. Typ de jobbigaste 5 minuterna på hela dagen.

 

Regn alltså tänker ni nu? Japp, det har regnat från och till hela dagen. Inte jättelajbans alltså...

 

Ridskolan var såklart inne i ridhusen pga vädret så då tänkte jag rida ut en sväng, men det kändes bara kallt och regnigt och Belle var rätt så blöt efter dagens hagvistelse (trots täcket) så jag bestämde mig för att det fick bli en vilodag istället. Så hon fick duscha, och sen så snyggade jag till hon vid hovarna för hovskägget hade växt lite.

 

Sen så packade jag in sadel+träns+kandar i skåpet, och ett täcke och lite sånt och så klart all mat. Så bussen är färdigpackad med Belles grejer och behöver bara tankas (och så ska våra människogrejer in också :P).

 

Starttid i morgondagens klass MsvC:1 är 17.44, så det blir en lugn morgon här hemma, och Belle hinner vara ute i hagen ett bra tag innan vi behöver åka. :)

Kommentarer

  • Klara Dahlstedt säger:

    Lycka till! :D



    Sv; Haha ja, alla tävlingsplaner vi har den dagen får vi väl stryka då. ;)

    2011-05-28 | 11:34:57
    Bloggadress: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: