missbelinda

Dressyr+bakblogg

Kategori: Allmänt

Jag bestämde mig för att rida ute på planen vid stallet, riktigt varmt var det så jag hade bara en t-shirt. Första gången med bara ett lager kläder ute, snart blir det sommar på riktigt! :D

 

Idag blev det mkt övergångar, speciellt på volt. Jag gillar att rida övergångar på volt, för man får liksom mental hjälp av "kvartarna" och när man väl är på volten så är det bara att börja mixa och matcha med övergångar, en kvart skritt, en trav, sen skritt, galopp, trav, galopp, skritt, ja ni fattar nog ;)

---

Över till bakbloggen:

Jag har precis bakat kladdkaksmuffins, dock hade jag inget recept för det utan tog det jag alltid har när jag gör kladdkaka och så modifierade jag det lite. Bra blev det i alla fall, och förhoppningsvis kommer jag ihåg hur jag gjorde tills nästa gång :P

Jag ska frysa in dem och ta med på stallet på lördag tror jag (om dom inte tar slut innan dess...) för vi har lite städdag då också. Det var ju en förra veckan, men alla kunde inte vara med då, och alla kan inte på lördag. Så då blev det två dagar istället. Så idag när jag blev baksugen så kom jag ju på att jag hade en anledning att baka också, bra va? ;)

Kommentarer

  • Klara Dahlstedt säger:

    Så jäkla varmt är det, red faktiskt utan väst idag trots att jag alltid har den på! Men kände att det var värt det för att inte svimma typ. x)



    Sv; Jaaaa :D

    2011-05-10 | 21:56:45
    Bloggadress: http://klaradahlstedt.blogg.se/
  • Maria Johansson säger:

    Sv: Jaha där ser man .. Får spara lite till då :)

    2011-05-10 | 23:58:46
    Bloggadress: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: