missbelinda

Hästfri onsdag

Kategori: Allmänt

Härom dagen (i torsdags om jag ska vara med exakt) så skrev jag ju att det kändes som att jag var hästfri för att vi hade varit där tidigt på morgonen. Men idag har jag varit hästfri på riktigt, för Belle skulle vila och mamma slutade tidigt så hon var där och fixade mitt på dagen. Men jag hade världens längsta håltimme idag så jag hade ju hunnit följa med, men då hade det blivit en omväg för att hämta mig först så jag fick klara mig utan ett stallbesök idag.

 

Eftersom jag inte var i stallet så kan jag ju skriva några rader om min onsdag.

 

Det började med att det spöregnade (och blixtrade och åskade) när jag klev upp ur sängen, så jag lyckades hitta ett par regnbyxor så jag inte skulle bli blöt på väg till skolan. När jag sen väl cyklar iväg så har det så gott som slutat regna...

 

Aja, sen är det lektion och efter det lunch. Sen var det lott-dragning för det var hälsovecka förra veckan, och då fick man lotter att fylla i varje gång man gjort någon aktivitet som var längre än 30 minuter. Och eftersom jag både rider och har en hund att gå med så hade jag ju några lotter med. Så efter lotteridragningen (där jag vann en buff, typ halsduk/mössa-grej) så cyklade jag hem. För jag skulle inte vara tillbaka förrens 15.40 för då var det betygssamtal på idrotten. Efter det cyklade jag hem, nöjd och glad med ett MVG i idrott och hälsa A. :D

 

Ja, det var lite om min dag. Ikväll ska jag kolla på hockey så jag får ta igen Greys avsnittet någon annan dag. :)

Kommentarer

  • Fredrika Källström säger:

    Härligt att fler tycker samma sak, så trött på allt skippande av hjälmen man ser överallt..! :O

    2011-05-11 | 19:30:43
    Bloggadress: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här: