missbelinda

Hästfest

Kategori: Allmänt

Igår red jag i ridhuset, det var några dagar sen sist men det kändes trots det bra. Inte superduper, men inte heller jättedåligt. Strax över medel om jag nu ska beskriva det på någon slags skala :P

På kvällen var det våran tur att fodra, men jag följde inte med till stallet denna gång för jag stannade hemma och gjorde mig i ordning inför 200-dagars festen som jag gick på med några kompisar senare på kvällen, kom hem strax före tre på morgonen så idag blev det en liten sovmorgon.

På förmiddagen följde jag också Mountain Horse stilfinalen via equipe, det var nervöst att kolla på tidtagaruret som tickade när Issa red.

Jag red i ridhuset idag också, och provade en ny kandarstång, en från Sprenger i materialet aurigan. Dock var kedjan alldeles för kort (hur tänker man när man tillverkar ett bett i storlek 14,5 och gör en kedja som typ passar ponnysar?) så jag fick låna en längre från en stallkamrat och får bege mig på kindkedjejakt i veckan. Om jag märkte nån skillnad med bettet kan jag inte riktigt svara på, men hon tyckte i alla fall inte att det smakade äckligt :P

Imorgon ska jag på opera med skolan, det lär ju bli en upplevelse. Det är inte direkt min musikstil om man säger så, men det kan ju vara intressant att komma ifrån de vanliga lektionerna i skolan ;) Sedan ska jag till ridskolan och vara med på ponnylektionerna. Och apropå det, om en vecka är jag färdigutbildad ungdomsledare, det är ju lite skojsigt! :)

God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: