missbelinda

KM 2011

Kategori: Tävling

KM igår, MsvC:1 stod på schemat och tävlingsplatsen hemma i stora ridhuset.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga (skriva?) om tävlingen. Det blev liksom en sån där gång då vi gjorde det vi som ingick i programmet, inte jätteflashigt och superbra, men inte heller grått och trist liksom.

När jag var klar var alltså analysen att det gick helt okej men att vi kan så mycket bättre! Gissade på runt 63% just för att vi faktiskt gjorde "rätt sak på rätt plats" (som jag brukar kalla det) och inget moment var direkt dåligt. Så resultatet (298p, 63,4%) stämde ju väldigt bra med vad jag gissade. Det enda jag inte riktigt kunde hålla med om var poängen på skolorna, men det var lika dant på förra årets KM, denna domare och jag har inte samma uppfattning om hur de ska vara på den punkten. Men men, det är helt enkelt bara att gilla läget ibland. Rider man dressyr så får man vara beredd på att alla domare tycker lite olika :)

Placeringsmässigt så räckte det till en fjärdeplats (dock bara tre placerade).
Ettan hade 65,7%
Tvåan hade 65,1%
Trean hade 63,8% (2p mer än mig)

Så det blev ju i alla fall en helt klart godkänd avslutning på dressyråret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: