missbelinda

Måndag

Kategori: Allmänt

Dagen började med att det var typ -2 grader ute när jag gick till skolan. Men när jag satt i mediasalen på skolan och skrev på min projektplan så märkte jag att det plötsligt var typ +8 grader ute (det går att se utetemperaturen på skolans hemsida). Blir det ingen vinter i år eller? Väldigt mysko är det i alla fall.

Opera stod på eftermiddagens schema, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det sjöngs på tyska (dock en grej nedanför scenen där texten var översatt till svenska, det blev ungefär som att se en textad tvserie haha) och spelades en massa klassisk musik. De var ju helt klart duktiga på sin sak de som uppträdde (tror att en var från kungliga operan till och med, då måste man väl vara bra?!) men det är inte riktigt min musikstil vilket gjorde att den nästan två timmar långa föreställningen kändes väldigt lång. Aja, nu kan jag ju säga att jag varit på opera i alla fall, det har nog inte så många andra i min ålder upplevt ;)

Sedan så gick jag hem, åt middag och åkte sedan vidare till stallet. Hann bara vara med på de två sista lektionerna idag eftersom jag var på operan idag. Dock kommer jag nog inte hinna komma så mycket tidigare sedan heller, för nu när vi bytt till en ny skolperiod så har jag en annan lektion på eftermiddagarna som håller på längre än vad den förra brukade göra.

Första ridgruppen red en liten "teknikbana" med volter på ena långsidan och lite slalom och skänkelvikning på den andra. (Mitt jobb här blev mest att ställa upp koner som välts ner) På den andra lektionen blev det lite galoppfattningsträning, och så klart övergångar från galopp. Jag fick bland annat säga att de skulle sitta tungt i sadeln och tänka att de vägde flera tusen kilo för att ponnysarna skulle lyssna ordentligt och inte fuska med trav i övergången. Det tog några övergångar men sedan började alla få kläm på hur de skulle göra, roligt att se :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: