missbelinda

Tisdagens ridning

Kategori: Allmänt

Jag kan ju börja med att skriva att jag fick till kindkedjan på bettet idag. För jag höjde stången lite för det blev lite lågt igår, och sedan provade jag igen och denna gång gick det bra. Men det var inte alls lätt som det är med den andra stången där jag får typ tre länkar över när jag krokat fast kedjan. Denna fick jag ha i hålen längst ut, och det tror jag blev alldeles lagom. :)

Idag var lilla ridhuset ledigt och vi var nog aldrig mer än fyra stycken där inne samtidigt (större delen av tiden var vi bara två). Jag gjorde faktiskt en av övningarna som jag sa åt ponnybarnen att göra igår, nämligen att rida på en stor volt, och sedan minska den succesivt (som en spiral), sedan skänkelvikning ut på stora volten igen och en galoppfattning direkt på spåret. Jag gjorde också byten och de sitter mer och mer för varje gång, det har tagit lång tid av träning, men snart sitter de som en smäck och vi kan gå vidare mot nya utmaningar och rörelser! :)

Imorgon har vi utsläpp så då rider jag ut i morgonsolen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: