missbelinda

God morgon/gårdagens ridning

Kategori: Allmänt

~Tidsinställt~

Just nu är det måndag morgon och klockan är 08.30. Det betyder att jag just nu är på väg ut genom ytterdörren, eller så har jag precis gått iväg mot skolan som börjar 08.45. Första lektionen är svenska och efter lunch blir det filosofi.

Men nu var det inte min kommande skoldag som skulle radas upp, jag tänkte bara skriva några rader om gårdagens, söndagens ridning. Så här kommer de raderna:

Vi skrittade övre och nedre barbacka och hade det allmänt skogsmullemysigt. Jag tänkte också att nu kanske geggan kan börja torka upp/blåsa bort för en gångs skull. Men det känns inte så troligt, för just nu när jag skriver detta (söndag kväll) så har det regnat och blåst sedan klockan fem ungefär. Uscha, det är en sak att det ska bli kallt nu när det börjar bli höst, men måste vädret bli så himla mycket sämre också?!

Men jag ska väl inte klaga allt för mycket på vädret, jag har en kompis som bor i USA som utbytesstudent just nu, och där hon bor (i Colorado) har det redan kommit en massa snö. Jag blev helt paff när jag såg bilderna hon lagt ut i sin blogg.

Aja, förhoppningsvis har det slutat regna och blåsa här hos mig under natten och jag kan gå till skolan utan att riskera att flyga iväg eller bli genomblöt. Jag håller i alla fall tummarna för det :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: