missbelinda

In i dimman

Kategori: Allmänt

Tjosan vad dimmigt det var idag när jag red!

Eftersom vi tränat fredag och lördag så skrittade jag ut idag, och redan när vi åkte in i Bergsåker så var det extremt dimmigt. Aja, jag sadlade och tränsade och tog både reflextäcket och reflexväst, men märkte när jag kommit ut ur stallet att det fortfarande var ganska ljust. Men min filosofi med reflexer är helt klart "Better safe than sorry". Jag skrittade nedre och sen när vi skulle upp för sista backen upp mot ridskolan så hade det mörknat lite och dimman var tätare så man såg inte många meter framför sig. Dock så gick det att se en liten skugga långt ifrån, en skugga som sedan visade sig vara ett ekipage ute på tur. Det var väldigt svårt att se att de kom, och av det kan man helt klart lära sig att reflexer är bra att ha även fast det inte är allt för mörkt ute. Den knalliga färgen gör att man syns bättre även i dimma :)

Vi skrittade övre också och väl tillbaka i stallet så fick jag som vanligt spola av benen eftersom det är så geggigt ute.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: