missbelinda

Klassikern

Kategori: Allmänt

Idag på skolan så hade vi andra delen av klassikern. En tävling om vilka treor som får gå ut först. Förra gången var det simning och nu var det jogging.

Först har alla klasser en liten show/ett uppträdande där man får poäng av lärare på kreativitet och närvaro osv. Sen så ska alla springa/gå en bestämd slinga på ca 4km och sedan är det slut. Alla klasser kan ställa upp med tävlingsspringare, och de tre snabbaste killarna och tjejerna vinner extrapoäng till sin klass.

Så idag har jag varit utklädd till orch, alltså en ful varelse från Sagan om ringen. Halva klassen var orcher och vi var svartmålade i ansiktet och hade extremt fula frisyrer. De med kortare hår hade tuperat det så det stod rakt ut, och några fixade den äckliga orchlooken med matolja så det skulle bli ordentligt fult. Jag trodde jag skulle komma undan med en massa hårgelé och lite tupering. Men det tyckte inte de andra, jag förtjänade också en lätt touch av olja lite här och där i håret innan de blev nöjda :P

Aja, vårat uppträdande gick bra och efter det så blev det en promenad runt slingan vi skulle gå. Jag tror att personerna vi mötte i skogen blev lite fundersamma över alla konstiga ungdomar, haha.

Efter att vi slutat gick jag hem och hoppade raka vägen in i duschen för att återgå till ett mer mänskligt utseende. Jag kände direkt att en hjälm på min dåvarande frisyr skulle göra både håret och hjälmen en fet otjänst! (hehe, hängde ni med på ordvitsen, fet otjänst liksom ;) )

Dagens ridning blev nedre och sedan lite jogging en kort stund på nya banan :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: