missbelinda

Min gröna resväska

Kategori: Icke hästrelaterat

~Tidsinställt~

Innan jag åkte på klassresa i september så passade jag ju på att köpa en ny resväska. Mina "krav" var fin färg och fyra hjul och jag tittade på en massa olika både på internet och i väskaffärer här i stan.

Jag kom också fram till att jag ville ha med "knäpp-lås", (alltså inte ett knäppt lås, utan ett vanligt väsklås). För dragkedja kändes lite osäkert (trots att det så gott som alltid är bra kvalité och garanti).

Valet blev tillslut en Samsonite Aeris Basic, men då återstod ju en sak: Vilken färg? Det fanns ju en massa olika att välja mellan och jag hade egentligen redan innan bestämt mig för en rosa för färgen såg så fin ut på alla hemsidor. Men när jag kollade i butiken så var den inte lika knallig som jag hade föreställt mig, och den blå/turkosa var inte heller riktigt som jag trodde så därför blev det en limegrön! Riktigt härlig färg tycker jag.

Jag kanske ska skriva nån rad om hur den var också?
Jo, först och främst så är det underbart med fyra hjul, för då kan man ha den ståendes framför sig och man behöver bara putta lite på den om man står i kö och ska gå fram en bit. Den var också lättrullad när man rullade den på två hjul och skaftet kan man ändra längd på så den passar de flesta.

Jag gillar helt klart väskan! Det enda negativa som jag kommer på nu är att ytan på väskan inte är helt slät, så man kan inte sätta klistermärken överallt :P Men jag fick dit ett Pikeurmärke på sidan så det löste sig bra ändå :)



Kanske inte den bästa bilden, och jag har en annan där man ser att jag dressyrifierat den med ett Pikeurklistermärke, men den får jag visa nån annan dag för just nu har jag som sagt lite bildbrist.

Kommentarer

  • Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare säger:

    sv: Ja, den är kanske däremot lite tokig om man ska lära den till små barn! :D

    2011-10-26 | 14:02:31
    Bloggadress: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: