missbelinda

Mysiga ridvantar

Kategori: Utrustning



Dessa trefingersvantar från Jacson fick jag i julklapp förra året, och nu när det har blivit kallt igen så har jag börjat använda dem igen. De är både smidiga, varma, sköna, har bra grepp och är snygga på samma gång! :)

Idag när vi hade utsläpp så var det knappt en grad varmt så jag hade dem på mig hela tiden, och det var inga problem att öppna hinkar med mat eller lägga på och knäppa spännen på täcken. Ett extra plus är att färgen är väldigt snygg också. Brunt med lite rosa kan ju aldrig bli fel! ;)

De är fodrade med mysig fleece inuti som håller värmen bra. Det som är mindre bra är att de kanske inte är extremt vattentäta, men helt klart tillräckligt för att rida ute en snöig dag. Ska man däremot bära skvimpande vattenhinkar eller rulla en massa snöbollar kanske de inte är det bästa alternativet. (fast å andra sidan så blir så gott som alla vantar blöta rakt igenom om man häller vatten på dem... :P )

Om jag inte minns helt fel så finns det en "vanlig handskmodell" också. Alltså en med fem fingrar, jag skulle gissa att den modellen också fungerar bra :)

Kommentarer

  • fridan säger:

    är de smidiga alltså? kanske får satsa på dem då :)



    de va du som undrade om mitt bruna schabrak med rosa detaljer va? det är från HV Polo :P



    sv: hihi. hur långt har du till ullared då?

    2011-10-15 | 09:36:07
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: