missbelinda

Nyklippt

Kategori: Allmänt

Halli hallå!

Idag hade vi utsläpp på stallet, och när alla hästar var utsläppta så passade jag på att klippa Belle. Hon stod lika snällt som vanligt och slutresultatet blev en häst med kortare päls, precis som önskat alltså :)

Jag klippte nästan hela kroppen, förutom benen, huvudet och en ruta på ryggen för att inte riskera eventuellt skav av sadeln. Det som jag tycker är svårast är att få det snyggt vid svansroten, men det blev helt ok ändå. Egentligen spelar det ju inte så stor roll heller för hon har ju täcke på sig nästan hela tiden, och när jag rider i ridhuset så tror jag inte att det är så många som bryr sig om hur klippningen blev ;)

Efter att hon blivit klippt så gick vi på en liten promenad ute så att eventuella hårstrån som inte försvunnit när jag borstat skulle försvinna, och så ser man ju bättre utomhus ifall jag skulle ha glömt någon fläck nån stans. Sedan fick hon gå ut i hagen. Jag och mamma begav oss upp mot ridhusen för att titta lite på ponnyhoppningarna innan det blev dags för oss att lunchfodra i vårt stall.



Nu har jag ingen nyknäppt bild på en klippt Belle, men hon ser ut ungefär så här nu.

Kommentarer

  • Matilda- Bloggtävling på bloggen säger:

    roligt att du vill vara med och tävla :) Lycka till!



    Vilken otroligt söt häst du har :) Gillar den verkligen!

    2011-10-27 | 01:20:29
    Bloggadress: http://farrixmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här: