missbelinda

Olika reflextäcken

Kategori: Utrustning

~Tidsinställt~

Med tanke på gårdagens reflexinlägg så kommer ett till här

Hööks nyaste reflextäcke ser alltså ut så här:
http://www.hippson.se/cldocpart/100964.png
(Bildkälla, Hippsons Prylblogg)

Mitt reflextäcke är från Horze och ser ut så här:
http://demandware.edgesuite.net/sits_eu/dw/image/v2/AAEM_PRD/on/demandware.static/Sites-hrzse-Site/Sites-hz-master-catalog/sv_SE/v1318204849308/large/29326_or_l.jpg?sw=800&sh=800&sfrm=jpg
(Bildkälla: Horze.se)

Alltså ungefär samma modell men det är färgen som skiljer (och frågar ni mig så är ju det rosa från Hööks lite snyggare ;) )

Men om jag ska lyssna på min inre reflexnörd så tycker jag att täcket från Horze är bättre, då det är dubbla reflexränder både på sidorna och fram på bogen. Det är även dubbla reflexrader på "svansflärpen", om det är reflexer över huvud taget på Höökstäckets "svansflärp" framgår inte av beskrivningen.

Ur passformssynpunkt så kanske Höökstäcket kan vara lite bättre då man kan ta av "halsdelen", det kan man inte på det orangea men jag tror att det orangea sitter väldigt bra det också, bogdelen känns stor och rymlig utan att vara i vägen (dock har jag bara provat det i stallgången, återkommer med rapport när det är provat under ridturer senare*).

Ja, så med tanke på att Horze's täcke har fler reflexer på sig så tycker jag att det är ett bättre val! Funktion ska helt klart gå före utseendet i detta fall!

(Priser:
Det orangea från Horze: 469:-
Det rosa från Hööks: 499:- )

* Tillägg: Jag har ridit med det några gånger nu, dock endast skritt pga underlaget och jag är än så länge väldigt nöjd med passformen! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: