missbelinda

Plugg och PP3

Kategori: Allmänt

God förmiddag!

När alla andra är i skolan så sitter jag hemma och jobbar istället, jag har faktiskt ingen lektion på skolan förrens onsdag eftermiddag. Det betyder dock inte att jag är skolfri, det betyder bara att jag kan jobba hemma istället. Så just nu försöker jag blir klar med mitt PA och så lyssnar jag så klart på PP3 på radion. Det och Morgonpasset är perfekta att börja dagen med. Så jag gillar helt klart när jag kan jobba hemma med radion på istället för att sitta i ett klassrum och lyssna på en lärare ;)

Igår blev det en skritt-tur för Belle på nedre och övre. Det börjar torka upp så snart blir det roligare att rida ute. Idag blir det förmodligen lite jobb, kanske på våran egna ridplan utanför stallet. Den börjar faktiskt torka upp och ser ganska ridbar ut nu. Jag får inspektera den noggrannare idag innan jag bestämmer hur jag gör.

Hur som helst så längtar jag helt klart efter att få rida på plan direkt utanför stallet, det är så skönt att bara gå ut genom dörren och en liten bit till för att komma dit. Visst kan det vara mysigt att skritta genom skogen för att komma till en av ridskolans banor också, men inget slår lyxen av att ha en nästan egen ridplan! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: