missbelinda

Snabbgenomgång av Stockholmsresan

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

I slutet av förra veckan var jag som sagt i Stockholm med min klass, och om någon är extremt nyfiken på vad vi gjorde så kommer en liten snabbrepris här.

Onsdag morgon:
Åkte från skolan mot Uppsala där vi stannade några timmar och kollade på Carolina Rediviva och sedan sprang vi runt på stan i regnet och letade efter nån stans att äta.

Onsdag kväll:
Besök hos den religiösa föreningen Arken. Fick höra lite om deras bakgrund, ställa frågor och sedan fick vi vara med på deras onsdagsmöte.

Torsdag morgon:
Besök på Nationalmuseum

Torsdag lunch:
Besök hos Hare Krishna

Torsdag em:
Besök i Synagogan

Fredag morgon:
Arkitekturmuseet, förutom att lyssna på hur olika städer var uppbyggda fick vi prova på en "takvandring" och sedan fick vi leka stadsplanerare.

Fredag em:
Bonniers konsthall. Utställningen som vi kollade på handlade om film och konst.

Det blev alltså inte så mycket fritid under dessa dagar, men hade vi haft det så hade jag helt klart svängt in på en hästaffär som jag inte sett förut som vi gick förbi (nu kommer jag dock inte ihåg vad den hette, men den låg ungefär mellan Nationalmuseum och Armemuseum).

Under hela tiden vi var i Stockholm så var det rätt kasst väder, det började redan när vi åkte från Sundsvall för det började spöregna nån gång efter Gävle, sen var det både regnigt och blåsigt, det var ju lite tråkigt för vi trodde att vi skulle åka ifrån vår "norrländska kyla" mot ett vårigt Stockholm, men så blev det inte :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: