missbelinda

Fredag

Kategori: Allmänt

Plötsligt blev det fredag och just denna fredag är en regnig fredag.

Hästdagarna har sett ungefär lika dana ut sedan i tisdags, den största skillnaden har varit platsen jag ridit på. I onsdags red jag på den banan alla SRK-ryttare kallar för nya banan i skritt och lite trav. Igår red jag på banan vid vårt stall, i skritt och lite trav. Idag blir det förmodligen samma procedur, men troligtvis i ridhuset eftersom det blir så geggigt ute om det ska fortsätta regna hela dagen. Fast jag hoppas att det lugnar ner sig snart, dels för att hästarna blir så blöta i sina hagar men också för att jag hellre rider ute än i ridhuset. Där kommer vi ändå vara så mycket i vinter när det blir för kallt och hårt för att rida utomhus.

Igår hittade jag också en tävling att anmäla mig till. Sundsvalls FRK hade släppt sin propp, och öppnat anmälan samtidigt så jag skyndade mig att anmäla. Det är 13-14 oktober och blir förmodligen årets sista tävling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: