missbelinda

Clinicen

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

Igår var det alltså clinic med Maria Gretzer som stod på schemat.

I korta drag så gick den till så här:

- Maria rider en femårig häst, pratar om hur viktigt det är att det känns bra med grunderna (övergångar, att man kan rida rakt på rakt spår osv). Sedan hoppar hon några språng
- Maria rider äldre häst som gått 140 klasser. Samma sak här, börjar med att det ska kännas bra i uppvärmningen med övergångar. Men hon är noga med att man inte ska stressa med att hästen inte "går på tygeln" utan rida enl sin plan och sedan brukar hästen komma på plats ändå.
- Paus
- Träning för en grupp med 4a ponnyekipage
- Träning för en grupp med 4a ridhästekipage

Nu blev det en väldigt kortfattad sammanfattning som sagt, om ni vill läsa mer så tycker jag att ni kan kika in hos några av tjejer som var med och red i träningsgrupperna. Isabella Bergh, Josefine Wengelin och Emelie Bergh.

Jag tittade inte bara på clinicen, jag passade också på att visa min jacka och kjol från Uhip för de som var där och kollade. Detta innebar att jag stod upp större delen av tiden så vilket kändes i fötterna efteråt, ridskor är nog inte det bästa när det gäller fotkomfort haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: