missbelinda

Hihi

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

I lördags fick dressyrhästen leka hopphäst.

Det var en av få dagar som jag faktiskt hoppades att det skulle finnas lite skräp (dvs bommar) i ridhuset för jag var lite sugen på att hoppa lite. Tog hoppsadeln när jag gjorde i ordning också, så att vi skulle vara rätt klädda ifall nån skulle ha glömt en bom eller två där inne.

Jag fick faktiskt rätt, på ena långsidan fanns en liten cavalettiserie med några upphöjda bommar på sockerbitar, den byggde jag om till ett litet kryss på ena långsidan, och på andra sidan blev det en bom rakt över två sockerbitar. Kanske ska säga att höjderna inte var direkt höga, sockerbitarna stod på "mellanläget" så ett kryss blir ju som en något upphöjd bom, och det andra hindret blev väl knappt ens 50. Hur som helst var det alldeles lagom för oss denna gång, inte för att vi tycker det är läskigt att hoppa - Tvärtom, det är ju skoj! :D Men med tanke på hur lite hoppning som (tyvärr) finns i vårat träningsschema så var det helt lagom för denna gång :)

Min lilla häst är i alla fall duktig på att hoppa, kul tycker hon också att det är!

Nä, nu längtar jag nästan mer till sommaren för att då står det ibland små hinder på nån av utebanorna som man kan hoppa över när det passar. (Fast är det alldeles för många hinder, på alla banor, samtidigt så kan jag bli lite sur. Vi dressyrisar vill ju också kunna rida utomhus i fint väder utan att behöva väja för en massa "skräp" som ligger över hela banan)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: