missbelinda

Gårdagen

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

Om fredagen var "filmig" så var lördagen helt klart "stallig". Var först där mellan 10.30-15.30 ungefär, och sedan tillbaks igen mellan 18-21.

På förmiddagen var jag ridlärarvikarie för två ponnygrupper, och om jag får säga det själv så gick det bra. Ingen ramlade av och alla gjorde som jag sa så det måste ju räknas som en gokänd insats?! På schemat stod voltarbete, så det blev just voltarbete för eleverna. Och så tjatade jag en massa om hörnpasseringar, och det gjorde resultat också. En bit in i båda lektionerna blev hörnen mycket bättre än i början :)

Sedan gick jag ner till mitt stall, åt lite lunch och pratade lite med några stallkamrater. Sedan hade jag och Belle lite snölek på plan, för den är det en massa pudersnö på! Så där red jag runt en stund på lite volter och så i alla gångarter.
Samtidigt som jag red så var mamma med på medlemsmöter, jag deltog inte för då hade stallvistelsen blivit ännu längre :P

Sedan åkte vi hem, bytte om till civilkläder och när klockan började närma sig 18 blev det dags att återvända till ridklubben för att äta mat, träffa folk och skratta åt Havrepappa. Eftersom jag varit en följare av hans blogg sedan länge så kände jag igen lite av betraktelserna, men jag fick också höra nya och roliga saker. Lite kul var att han fick sitta med en massa hästtjejer i åldern 15-20, det var nämligen VIP-bordet (egentligen hette det inte vip bord, det stod bara "reserverat" på det, men vip låter ju mycket coolare, hehe). Och varför satt jag också vid detta speciella bord då? Jo, det var där alla mina ungdomskompisar satt och det fanns lediga platser så jag bestämde mig för att slå mig ner där. Detta bord blev sedan omdöpt till "The youngsters" då det var vårt lagnamn när det var dags för frågesport, och så klart vann vi! Wihoo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: