missbelinda

NM regler

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

Jag kikade lite i Mittsvenskas Regelverk för 2012 härom dagen, och reagerade lite på att reglerna för Norrlandsmästerskapet var ändrade. Alla andra år har Young Rider klasserna varit LA:5 och LA:6 (sedan MSVC-klasserna). Nu är klasserna LA:4 och MsvC:1, det har alltså blivit lättare...
För seniorerna är klasserna samma som innan, MsvB:4 och MsvB:5.

Så det tyckte jag var lite tråkigt, NM för Young Riders blir nu lättare än DM för juniorer (i alla fall Mittsvenskas DM).

En sak som jag tycker är lite komisk när jag läser regelverket är att segertäckena i NM för ridhäst har olika storlekar beroende på diciplin. Norrlandsmästarna (Young rider och senior) i hoppning vinner ett täcke i storlek 145. Dressyrmästarna vinner ett täcke i storlek 155.

För min del är det tur att det inte är tvärt om (om jag nu skulle lyckas vinna, man kan ju få drömma lite i alla fall :) ), för ett täcke i storlek 145 passar inte så bra på Belle haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: