missbelinda

Onsdag morgon

Kategori: Allmänt

Idag blev det en tidig uppstigning, och ett besök på stallet innan ens självaste solen vaknat och börjat lysa ordentligt. Hehe, låter som att vi var där jättetidigt nu, men klockan var strax efter sju.

Jag skrittade nedre och redan efter några meter lyckades jag få en liten mängd snö i nacken (mkt snö i träden så grenarna hänger ganska lågt på vissa ställen), inte jättemysigt men man vaknar ju helt klart till av det ;) Pannlampan fick sitta kvar på hjälmen sedan igår kväll, men det blev lite ljusare för varje steg vi tog så jag behövde inte använda den.

När vi åkte från vårt stall, och förbi ridskolan så hände en lite knasig grej. Jag sitter och tittar på min mobil när mamma plötsligt stannar bilen. Varför? Jo en av ridskoleponnysarna hade smitit från hagen och stod i ett hörn vid ridhuset och letade efter något ätbart under snön. Han verkade inte bry sig särskilt mycket om att jag kom fram och lät sig fångas och fick gå in till sin spilta i stallet igen. Tur att han inte gick särskilt långt från hagen, och tur för han att han är så jäkla söt för då går det verkligen inte att gör annat än att skratta åt hans lilla hyss :) Men det var helt klart en överraskning att se en lös liten ponny på stallplanen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: