missbelinda

Hästhelgen

Kategori: Allmänt

Belles helg har bestått av ett litet dressyrpass i torsdags, skogsridning fredag och lördag och idag blev det ett litet dressyrpass igen. Nu börjar det blir lite fokus på de där galoppombytena igen och det är faktiskt dags att starta årets första MsvB:4 om två veckor. Det är en regional tävling hos Ridklubben Östjemten och vi startar MsvC:2 och B4. Det är en av få klubbar i distriktet jag aldrig varit till, men någon gång ska ju vara den första och jag hoppas att det är fint där :)

Nu till veckan blir det förmodligen dressyrjobb under de dagar jag är hemma. För på onsdag åker jag iväg på Islandshäst SM i Borlänge och är borta till söndag. Det blir det första SM'et som jag kollar på. Jag hade nog trott att det skulle bli i hoppning eller dressyr, men ibland blir det inte riktigt som man tror. Jag har noll koll på hur islandshästtävlingar fungerar men förhoppningsvis har jag lite mer koll när jag kommer hem därifrån. Det enda jag vet är att de springer runt fort på en bana... Men jag skulle gissa att det är lite svårare än så. Spännande kommer det bli i alla fall.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: